Gideon Asare

1D02EE9A-FC6B-4649-A2F0-6DAF4B1EFEC1

Domicile: Ghana

Title of study: Bachelor Business Administration

About the university:

University of Professional Studies
(https://www.upsa.edu.gh/

 

Duration: 4 years / 8 semesters (4 more to go)
Costs: appr. 750 Euro per year
End of studies: June 2021

Current situation:

Liebe ZIKOMOs,

Ich schreibe diesen Brief, um eurer Organisation meine Dankbarkeit für die Erteilung der Förderung, durch die ich mein Studium weiterführen kann, auszudrücken.

Mein Name ist Gideon Asare, ich bin 22 Jahre alt und ein Ghanaer. Ich bin Student im zweiten Jahr an der University of Professional Studies in Accra. Im Moment verfolge ich ein vier-jähriges Bachelorstudium der Betriebswirtschaftslehre und plane, nach diesem Abschluss mit einem einjährigen Masterstudium weiterzumachen.

Ich bin in einer Familie mit wenig Geld und sechs Geschwistern in Ghana aufgewachsen. Als ich in der Unterstufe war, trennten sich meine Eltern und ich kam mit meinem älteren Bruder in ein Kinderheim. Das Kinderheim sorgte dafür, dass wir zur Schule gehen konnten, das war allerdings aufgrund der finanziellen Umstände schwierig. Dank dem allmächtigen Gott, meiner Entschlossenheit und harter Arbeit konnte ich die Labone Senior High School, eine der besten Schulen in Ghana, beenden und studiere nun an einer Universität. Jetzt muss ich mein Leben selbst finanzieren, denn ich bin zu alt, um im Kinderheim zu bleiben.

Die letzten zwei Jahre habe ich alleine gelebt und mit der Hilfe eines kleinen Ersparnisses und der Hilfe von Freunden konnte ich die Studiengebühren meiner letzten vier Semester (zwei Jahre) bezahlen.

Ich verbringe meine Tage außerhalb des Unigeländes mit einer NGO, die mit Kindern, die auf den Straßen und Armensiedlungen in Accra leben, Gottesdienste machen. Das Ziel ist es, ihnen zu helfen, trotz ihrer Situation später gute Menschen zu werden. Meine Aufgabe ist, diesen Kindern emotional zu helfen, mit ihnen Mathematik zu lernen und ihnen ein gutes Vorbild zu sein.

Jetzt bin ich in der Situation, den Kindern mit meiner Tätigkeit zu helfen. Es ist aber mein Traum, sie auch finanziell zu unterstützen und ihnen zu helfen, eine bessere Ausbildung zu erhalten und später erfolgreiche Erwachsene zu sein. Und gerade, als meine Hoffnung verloren ging und ich kein Geld mehr hatte, um meine Studiengebühren zu bezahlen, kam ZIKOMO und half mir, meine Ausbildung zu finanzieren.

Noch einmal möchte ich ZIKOMO Danke sagen für die Möglichkeit, weiter zu studieren und meinem Traum nahe zu kommen. Ich bin jetzt Teil der ZIKOMO-Familie, das bedeutet mir sehr viel. Am Ende möchte ich noch sagen, dass ich fest entschlossen bin, das beste aus diesem Stipendium zu machen.

Danke an alle Mitglieder von ZIKOMO und ihre Sponsor*innen. Gott segne euch für eure guten Taten.

Mit lieben Grüßen,

Gideon

------------------------------------

This is his letter to you:

Dear ZIKOMO,

I am writing this letter to express my gratitude to your esteemed organization for granting me the scholarship to continue my undergraduate studies.

My name is Gideon Asare, 22 years of age and am a Ghanaian. I am a second year student at University Of Professional Studies, Accra. I am currently pursuing a four-year Bachelor of Business Administration, and I plan to follow up with a one-year master’s degree after I graduate.

I grew up in a low class family of six siblings in Ghana of which my parents went their separate ways when I was in Junior High School and I ended up in a foster home with my elder brother. The foster home was determined to provide us education, which was not easily accessible to them because of the difficult financial circumstances. Thanks to the Almighty God, determination, hard work and their support I graduated from the Labone Senior High School, one of the best senior high schools in Ghana and am now in the university of which I have to take care of myself since I started schooling for am too old to stay at the foster home by law.

I have been living on my own for the past two years and with my little savings and the help of some friends, I have been able to cater for my tuition fees for the past 4 semesters (two years).

I spend my days off campus with an NGO which is into ministering to kids living on the streets or slum of Accra, with the main aim of helping these kids to become better future leaders despite their current situation. My responsibility is to help these kids emotionally, teach them basic Mathematics, how to speak good English and also serve as a role model for them.
Now that I am in the position of helping these kids physically, it’s my dream of helping them financially and also making sure that they have a better educational background in order to become successful adults in the near future and just when I thought all hopes were lost for I was out of financial support to pay my fees in order to continue my study at the university, ZIKOMO stepped in and assured me that they are going help finance my education.

Once again I want to say a very big thank you to ZIKOMO for granting me this opportunity to continue my university studies for I know with this, I am close to meeting my dreams. I am part of the ZIKOMO family now, it really means a lot to me and at the end I would like to point out that I am determined to make the most out of this scholarship.

Thanks to each and every member of ZIKOMO and their sponsors (donors). May God richly bless you all for your good works.

Yours sincerely,
Gideon

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on Pinterest